Wymagane dokumenty
- Wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania.
- Kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
- Klauzula Informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
Opłaty
Nie pobiera się opłaty.
Termin i sposób załatwienia
3 dni od daty złożenia wniosku.
Miejsce składania dokumentów
Biuro Spraw Obywatelskich
Urząd Miejski w Sierpcu
ul. Piastowska 11a
09-200 Sierpc
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem burmistrza, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Komórka prowadząca sprawę
Biuro Spraw Obywatelskich
tel: 24 275 86 60
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.775).
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz.1277, 2418, z 2023 r. poz. 497).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 4 lipca 2017 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. z 2018 r. poz. 2209).
Uwagi
- Wymienione wyżej wymagane dokumenty składają :
- osoby stale zamieszkałe w Sierpcu, a nie posiadające zameldowania na pobyt stały,
- osoby nigdzie nie zamieszkałe przebywające na terenie miasta ( osoby bezdomne),
- osoby stale zamieszkałe na terenie miasta pod innym adresem niż adres ich stałego zameldowania,
- obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej nie będący obywatelami polskimi, stale zamieszkujący na terenie miasta.
- Obywatele UE są zobowiązani do złożenia wniosku o skreślenie z rejestru wyborców, w przypadku opuszczenia miejsca zamieszkania na terenie miasta.
- Z uwagi na to, że zgodnie z art. 20 § 2 Kodeksu wyborczego przed wydaniem decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców Burmistrz Miasta jest obowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek spełnia warunki stałego zamieszkania w Sierpcu należy przedstawić dowody potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod wskazanym we wniosku adresem (tytuł prawny do lokalu - akt własności, umowę najmu, zameldowanie na pobyt czasowy w lokalu, zeznania świadków, rachunki dot. przedmiotowego lokalu wystawione na osobę ubiegającą się o wpisanie do rejestru wyborców itp.)
W przypadku gdy dowodem na potwierdzenie stałego zamieszkiwania mają być zeznania świadków, należy ze świadkami zgłosić się w tut. Urzędzie celem przesłuchania ich do protokołu. - Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.