Dotacje na usuwanie eternitu
I. Kto może skorzystać z dofinansowania?
-
właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości nie prowadzący działalności gospodarczej - w przypadku korzystania ze środków pozyskanych z WFOŚiGW w Warszawie,
-
osoby prowadzące działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007r. Nr 155, poz. 1095 z późn. zm.) - w przypadku przyznawania dotacji ze środków własnych gminy,
-
spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
-
jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych,
-
Polski Związek Działkowców
II. Co podlega dofinansowaniu?
Dofinansowanie obejmuje transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.
III. Czy każdy składający wniosek otrzyma dofinansowanie?
Ze złożeniem wniosku nie należy zwlekać - wnioski rozpatrywane będą do chwili wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w bieżącym roku.
IV. W jaki sposób skorzystać z dofinansowania?
Warunkiem uzyskania dofinansowania jest spełnienie wymogów formalnych, tj.:
-
należy złożyć (osobiście lub listownie) w Urzędzie Miejskim w Sierpcu wypełniony wniosek w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 lutego br., zał. Nr 1
-
należy dopełnić wszelkie obowiązki leżące po stronie właścicieli lub zarządców nieruchomości tj. złożenie informacji o wyrobach zawierających azbest - do Burmistrza Miasta Sierpc (w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych lub do marszałka województwa w przypadku przedsiębiorców), zał. Nr 2
-
wykonać oceny z natury stanu technicznego eternitu na druku wg wzoru "Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest", zał. Nr 3
-
złożyć oświadczenie, iż obiekty i grunty, na których znajdują się materiały zawierające azbest nie są wykorzystywane na cele działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie i działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173. 1807 z późn. zm.), zał. Nr 4*
-
złożyć oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością, zał. Nr 5
-
oświadczenie wnioskodawcy o dokonaniu zgłoszenia robót budowlanych związanych ze zmianą pokrycia dachowego na 30 dni przed rozpoczęciem prac usunięcia elementów azbestowych organowi administracji architektoniczno-budowlanej Starostwa Powiatowego w Sierpcu, zał. Nr 6
-
oświadczenie o wykonaniu demontażu przez wyspecjalizowaną firmę posiadającą odpowiednie decyzje administracyjne i uprawnienia, zał. Nr 7**
-
oświadczenie wnioskodawcy o pomocy publicznej, zł. Nr 8* oraz zał. Nr 9*
Formularz wniosku oraz wszelkie niezbędne dokumenty można pobierać w Urzędzie Miejskim w Wydziale Spraw Społecznych i Komunalnych pok. 29A lub ze strony internetowej bip.sierpc.pl w zakładce ochrona środowiska/azbest/dotacje na usunięcie i unieszkodliwienie eternitu.
*Załączniki Nr 4, 8 oraz 9 wypełnia osoba korzystająca ze środków pozyskanych z WFOŚiGW w Warszawie
**Załącznik Nr 7 wypełnia osoba składająca wniosek o dofinansowanie w zakresie tylko transportu i utylizacji
V. Sprawę prowadzi:
Inspektor Alicja Grześ-Oszal
II piętro pokój nr 29A,
email:a.oszal@um.sierpc.pl
tel. 24 275 86 48
email: a.oszal@um.sierpc.pl tel.:242758648 fax: 242758634 , w dniu: 28‑01‑2011 15:13:00
email: wkm3@um.sierpc.pl , w dniu: 01‑01‑1970 01:00:00
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|