Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to ewidencja, w której znajdą się kompleksowe informacje, dotyczące źródeł ogrzewania budynków. Celem jej stworzenia jest poprawa jakości powietrza walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: "kopciuchów"
1.Wymagane dokumenty
Deklarację muszą złożyć właściciele/zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, w których znajduje się źródło ciepła.
Deklaracja dotycząca źródła ciepła i źródeł spalania paliw - Formularz A - budynki i lokale mieszkalne
Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw - Formularz B - budynki i lokale niemieszkalne
2.Opłaty
Bez opłat
3.Termin i sposób załatwienia
Dane i informacje zawarte w deklaracji z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję wprowadza się do ewidencji w terminie 30 dni od dnia otrzymania deklaracji w postaci pisemnej w przypadku nowo uruchomionych (tj. po 1 lipca 2021 r.) źródeł ciepła lub spalania paliw. W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych przed 1 lipca 2021 r., termin ten wynosi 6 miesięcy od dnia otrzymania przez gminę deklaracji w postaci pisemnej.
4.Miejsce składania dokumentów
Biuro Spraw Obywatelskich
Urząd Miejski w Sierpcu
ul. Piastowska 11a
09-200 Sierpc
lub w pokoju 38B
5.Komórka prowadząca
Wydział Programowania Strategicznego i Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych
pok. 38B, III piętro
tel: 571 099 079
6.Podstawa prawna
Ustawa o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków
7.Informacja dodatkowe
https://zone.gunb.gov.pl/pl/deklaracja-ceeb