Wydanie decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego i umieszczenie urządzenia
Wymagane dokumenty
- plan sytuacyjny w skali 1:500 - 2szt;
- zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub inny dokument (zgodnie z decyzją lokalizacyjną);
- kopia prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych z potwierdzeniem przyjęcia go przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej, jeżeli jest wymagane;
- harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym, w przypadku etapowego prowadzenia robót
Opłaty
Opłata ustalona jest jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, liczby dni zajmowanego pasa drogowego i stawki opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego oraz rocznej stawki opłat za 1 m2 powierzchni pasa drogowego drogi gminnej zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia, ustalonej na podstawie uchwały Nr 179/XXIII/2019 Rady Miejskiej Sierpca z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych
Termin i sposób załatwienia
Wniosek o zajęcie pasa drogowego należy złożyć w terminie umożliwiającym zarządcy drogi wydanie ostatecznej decyzji administracyjnej (min. 3 tygodnie przed planowanym terminem jego zajęcia). Termin załatwienia sprawy zgodnie z art. 35 § 1-3 Kodeksu postępowania administracyjnego, tj.: organ obowiązany jest załatwić sprawę bez zbędnej zwłoki. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sierpca w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miejski w Sierpcuul. Piastowska 11a
09-200 Sierpc
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Inwestycji i Remontówpok. 28, II piętro,
tel: 24 275 86 45,
Podstawa prawna
Na podstawie art. 40 ust. 1, 2, 3, 4, 5, 11, 13, 13a, 15 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1376, 1595, z 2022 r. poz. 32, 655 z późni. zm.) oraz uchwały Nr 179/XXIII/2019 Rady Miejskiej Sierpca z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych i art. 104 i 130 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491, 2052, z 2022 r. poz. 1301 z późni. zm.)
email: admin@um.sierpc.pl , w dniu: 06‑11‑2015 13:17:38
email: admin@um.sierpc.pl , w dniu: 06‑11‑2015 13:17:38
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|