Wymagane dokumenty
- Wniosek o sprzedaż nieruchomości w drodze przetargu
- Załączniki:
- mapa ewidencyjna z oznaczeniem nieruchomości objętej wnioskiem
Opłaty
- Wniosek nie podlega opłacie skarbowej
- W przypadku przeznaczenia nieruchomości do zbycia Wnioskodawca ponosi koszty związane z nabyciem nieruchomości – cena nabycia nieruchomości podlega zapłacie przed zawarciem umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego, a ponadto koszty związane:
- ze sporządzeniem aktu notarialnego
- z wpisem do księgi wieczystej
Termin i sposób załatwienia
Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilno – prawnym, terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania. Załatwienie sprawy kończy się zawarciem umowy przenoszącej własność nieruchomości zawartej w formie aktu notarialnego.
- Postępowanie w sprawie sprzedaży nieruchomości w drodze przetargu wszczyna się na wniosek lub z urzędu
- W przypadku odmowy sprzedaży Wnioskodawca otrzymuje pisemną odpowiedź Burmistrza Miasta Sierpca
- W przypadku przeznaczenia nieruchomości do sprzedaży zostaną wykonane następujące czynności:
- wykonanie podziału nieruchomości (jeśli przedmiotem przetargu jest część nieruchomości)
- podjęcie przez Radę Miejską Sierpca uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości
- sporządzenie wyceny nieruchomości przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego
- podanie przez Burmistrza Miasta Sierpca do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży poprzez:
- ogłoszenie w prasie lokalnej
- wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego
- umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego
- podanie przez Burmistrza Miasta Sierpca do publicznej wiadomości ogłoszenia o przetargu na okres 30 dni poprzez:
- ogłoszenie w prasie lokalnej
- wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego
- umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego
- sporządzenie protokółu z przetargu stanowiącego podstawę do zawarcia aktu notarialnego
- podpisanie umowy sprzedaży sporządzonej w formie aktu notarialnego
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Miejsce składania dokumentów
- osobiście w Biurze Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Sierpcu przy ul. Piastowskiej 11a
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Miejskiego w Sierpcu: ul. Piastowska 11a 09-200 Sierpc
- drogą elektroniczną - Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Architektury i Gospodarki Gruntami
pok. 27, II piętro,
tel: 24 275 86 57,
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1899),
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583)
Informacje dodatkowe
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie poproszony o ich uzupełnienie – pożądany kontakt telefoniczny do Wnioskodawcy