Uzyskanie decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
Wymagane dokumenty
- Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Załączniki:
- kopia mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku, kopii mapy katastralnej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych w skali 1:2000 wraz z licencją mapy – do uzyskania w Starostwie Powiatowym w Sierpcu w postaci papierowej (należy złożyć do formatu A4) lub elektronicznej (w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych);
- Określenie granic terenu objętego wnioskiem przedstawione w formie graficznej (należy złożyć do formatu A4);
- Charakterystykę inwestycji, obejmującą:
- Określenie zaopatrzenia w wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów,
- Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie opisowej i graficznej,
- Określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dane charakteryzująca jej wpływ na środowisko;
- W przypadku lokalizacji składowiska odpadów:
- Docelową rzędną składowiska odpadów,
- Roczną i całkowitą ilość składowych odpadów oraz rodzaje składowanych odpadów,
- Sposób gromadzenia, oczyszczania i odprowadzania ścieków,
- Sposób gromadzenia, oczyszczania i wykorzystywania lub unieszkodliwiania gazu składowiskowego;
- Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy - oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wnioskodawcy - opłacony zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142, 2236);
- Potwierdzenie uiszczenia stosownej opłaty skarbowej - jeżeli istnieje obowiązek uiszczenia takiej opłaty;
- Ewentualnie inne.
Opłaty
- Wydanie decyzji o ustaleniu warunków lokalizacji inwestycji celu publicznego podlega opłacie skarbowej w wysokości 598 zł;
- Zwalnia się z opłaty skarbowej: właścicieli oraz użytkowników wieczystych nieruchomości;
- Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej 17 zł.
Termin i sposób załatwienia
Zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego winno nastąpić w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku. Do ww. terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności (np. uzyskanie uzgodnień), okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy
Organem Odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Płocku Odwołanie składa się z pośrednictwem Burmistrza Miasta Sierpca, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Miejsce składania dokumentów
- osobiście w Biurze Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Sierpcu przy ul. Piastowskiej 11a;
- za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Miejskiego w Sierpcu: ul. Piastowska 11a 09-200 Sierpc;
- drogą elektroniczną - Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.
Komórka prowadząca sprawę
Wydział Architektury i Gospodarki Gruntamipok. 27, II piętro,
tel: 24 275 86 57,
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 27 mara 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503, 1846, 2185);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. 2000, 2185);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, załącznik do ustawy, część I ust. 8 oraz 9 (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142, 2236);
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2399).
Informacje dodatkowe
- W razie stwierdzenia braków formalnych we wniosku Wnioskodawca zostanie wezwany, w trybie art. 64 § 2 Kpa, do uzupełnienia braków w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania;
- Kopia mapy zasadniczej winna obejmować teren, którego wniosek dotyczy i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać;
- Kopię mapy złożoną z kilku części należy dołączyć sklejoną w jeden arkusz, mapy należy złożyć do formatu A4.
email: a.golebiewska@um.sierpc.pl , w dniu: 13‑11‑2015 10:09:44
email: admin@um.sierpc.pl , w dniu: 13‑11‑2015 10:09:44
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|