Wymagane dokumenty
 Załączniki:
  - Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów 
 - rysunek, mapa lub wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji – określające usytuowanie drzew lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
  - projekt planu nasadzeń zastępczych lub przesadzenia drzewa lub krzewu – jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;
  - zgodę właściciela nieruchomości na usunięcie drzew i/lub krzewów, jeżeli jest wymagana;
  - decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest jej uzyskanie;
  - zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom, jeżeli zostało wydane;
  - oryginalne pełnomocnictwo, w przypadku wystąpienia w imieniu strony oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł
  
   - Zgłoszenie o zamiarze usunięcia drzewa - stosowane jest dla drzew lub krzewów, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej. własciciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm nie przekracza:
  
 1) 80 cm - w przypadku topoli, wierz, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
 2) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
 3) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
 Opłaty
  - Wniosek na wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów - zwolniony z opłaty skarbowej
  - W przypadku wystąpienia w imieniu strony - potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł
  
 Termin i sposób załatwienia
  - do 1 miesiąca, w przypadkach szczególnych do 2 miesięcy
  - w przypadku zgłoszenia - 21 dni
  
 Tryb odwoławczy
  - Stronie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
  
 Miejsce składania dokumentów
 Biuro Spraw Obywatelskich
 Urząd Miejski w Sierpcu
 ul. Piastowska 11a
 09-200 Sierpc 
Komórka prowadząca sprawę
 Wydział Spraw Społecznych i Komunalnych
 pok. 29A, II piętro,
 tel: 24 275 86 48, 
Podstawa prawna
 Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r - Kodeks postępowania administracyjnego
 Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
 Podstawa prawna: Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody.
  - Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta Sierpca, ul. Piastowska 11a, 09-200 Sierpc.
  - Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym mogą się Państwo skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@dpo24.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  - Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, tj. jest to niezbędne do wykonania obowiązku ciążącego na Administratorze. Celem przetwarzania danych jest wydanie decyzji administracyjnej dotyczącej wycinki drzew/krzewów.
  - Państwa dane osobowe mogą być przekazywane innym organom publicznym i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  - Państwa dane osobowe będą przechowywane: przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  - Posiadają Państwo prawo do żądania od Administratora danych: 
 - dostępu do swoich danych osobowych,
  - sprostowania danych, w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
  - ograniczenia przetwarzania danych, o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej.
  
   - Podanie danych osobowych, jest obowiązkowe: w przypadku nie podania danych osobowych konsekwencją będzie brak możliwości realizacji celu określonego w pkt 3.
  - Mają Państwo również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych naruszyłoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.