Sporządzenie aktu urodzenia
Wymagane dokumenty
- Dokument tożsamości osoby zgłaszającej (matki lub ojca dziecka) – do wglądu,
- Karta urodzenia dziecka wystawiona przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej,
- W przypadku zgłoszenia urodzenia przez Internet należy posiadać podpis elektroniczny lub profil zaufany, lub e-dowód.
Opłaty
17 zł – z tytułu udzielonego pełnomocnictwa (opłaty należy dokonać w kasie Urzędu, znajdującej się na parterze Urzędu lub za pośrednictwem przelewu bankowego na rachunek Urzędu BANK PEKAO SA I/O Sierpc 10 1240 3204 1111 0000 2905 2770
Termin i sposób załatwienia
Bez zbędnej zwłoki w dniu sporządzania aktu.
Sposób zakończenia postępowania:
Wydanie jednego bezpłatnego odpisu aktu urodzenia dziecka, zaświadczenia o nadaniu numeru Pesel oraz zaświadczenia o zameldowaniu.
Sposób złożenia dokumentów:
- Wniosek należy złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego
- Za pośrednictwem platformy ePUAP, podpisując dokument podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Miejsce składania dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Sierpcu
ul. Piastowska 11a
09-200 Sierpc
Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji odmownej, odwołanie wnosi się do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Sierpcu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Komórka prowadząca sprawę
Urząd Stanu Cywilnego w Sierpcu,
Nr telefonu: 24 275 86 25/26
email: usc@um.sierpc.pl
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego,
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020 r. w sprawie wzoru dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
email: admin@um.sierpc.pl , w dniu: 01‑12‑2015 09:36:16
email: admin@um.sierpc.pl , w dniu: 01‑12‑2015 09:36:16
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|